Logo
Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi zmieniony w torową zabawkę

Peugeot przez lata tworzył niesamowite i emocjonujące hot-hatche, które zaskakiwały osiągami oraz prowadzeniem. Niestety 308 GTi nie ma w sobie zbyt wielu emocji wzorem przodków. Francuski model jest co najwyżej poprawny i przegrywa z takimi cackami, jak Renault Megane RS, Honda Civic Type R czy Hyundai i30 N.

 
Na drogi nie trafiło wiele tych maszyn, a co za tym idzie nie są one zbyt popularne u tunerów. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się jednemu z nielicznych projektów bazujących na 308 GTi. Woski kierowca wyścigowy Massimo Arduini wraz ze swoim zespołem postanowili przygotować unikatowe wcielenie kompaktowego hot-hatcha.

Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi

Samochód wyposażono w rozbudowany bodykit wzorowany na wyścigowej wersji. Mamy tu więc szerokie nadkola, zderzaki ze sporymi wlotami i dyfuzorem. Całość prezentuje się bardzo agresywnie. W nadkolach umieszczono 18-calowe felgi obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Modyfikacje intercoolera oraz układu wydechowego zaowocowały wzrostem mocy 1,6-litrowego silnika do 298 KM. Układ hamulcowy wspomagają tarcze Brembo o średnicy 340 mm. Seryjne zawieszenie zastąpiono regulowanym układem KW. Na koniec całość odchudzono do wagi 1155 kg. Peugeot 308 GTi w takim wydaniu jest godny swojej nazwy. Tak powinien wyglądać francuski hot-hatch.
Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi

2018-07-23 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Peugeot 308 GTi zmieniony w torową zabawkę