Porsche 911 GT3 RS to typowo torowa maszyna. Charakteryzuje się bardzo rozbudowaną aerodynamiką, której zwieńczeniem jest olbrzymie tylne skrzydło, zapewniające optymalny docisk na zakrętach. Włókno węglowe jest praktycznie wszędzie ale firma Edo Competition znalazła gdzieniegdzie luki i postanowiła to wykorzystać.
Nowa 911-tka spod znaku Edo Competition jest jeszcze lżejsza od swojego pierwotnego modelu. Wszystko za sprawą wymiany kilku części. Zwiększono wloty powietrza i przeprojektowano lekko boczne listy. Skrzela po bokach wykonano z carbonu tak jak i lusterka. Wszystko po to by zaoszczędzić cenne kilogramy oraz polepszyć przepływ powietrza.
W połączeniu z silnikiem 6 cylindrowym o pojemności 4 litrów i mocy równej 500 koni to prawdziwa bestia na torze. Auto waży zaledwie 1420kg, dzięki czemu do setki przyspiesza w 3,3s, a w tym pakiecie zapewne i o ułamek sekundy szybciej.